HOTĂRÂRE Nr. 126 din 1 martie 2007
pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea și
desfășurarea concursului de ocupare a posturilor vacante de grefier la
instanțele judecătorești și la parchetele de pe lângă acestea
Text în
vigoare începând cu data de 10 februarie 2015
REALIZATOR:
COMPANIA DE INFORMATICĂ NEAMȚ
Text
actualizat prin produsul informatic legislativ LEX EXPERT în baza actelor
normative modificatoare, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,
până la 10 februarie 2015.
Act de bază
#B: Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 126/2007
Acte
modificatoare
#M1: Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 634/2009
#M2: Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1171/2012
#M3: Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 551/2013
#M4: Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 866/2014
#M5: Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 53/2015
Modificările
și completările efectuate prin actele normative enumerate mai sus sunt scrise
cu font italic. În fața fiecărei modificări sau completări este indicat actul
normativ care a efectuat modificarea sau completarea respectivă, în forma #M1, #M2
etc.
#B
În temeiul
dispozițiilor art. 134 alin. (4) din
Constituția României, republicată, și ale art. 23
alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii,
republicată, cu modificările ulterioare,
având în
vedere art. 36 din Legea nr. 567/2004
privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanțelor
judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea, cu modificările și
completările ulterioare,
Plenul
Consiliului Superior al Magistraturii hotărăște:
ART. 1
Se aprobă
Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului de ocupare a
posturilor vacante de grefier la instanțele judecătorești și la parchetele de
pe lângă acestea, cuprins în anexa care
face parte integrantă din prezenta hotărâre.
ART. 2
La data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri, dispozițiile referitoare la
organizarea și desfășurarea concursului la nivel național pentru ocuparea
posturilor vacante de grefier la instanțele judecătorești și parchetele de pe
lângă acestea din Regulamentul privind
organizarea și desfășurarea concursului de admitere la Școala Națională de
Grefieri și a concursului pentru ocuparea posturilor vacante la instanțele
judecătorești și parchetele de pe lângă acestea, aprobat prin Hotărârea
Consiliului Superior al Magistraturii nr. 91/2005, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 266 din 31 martie 2005, cu modificările și
completările ulterioare, se abrogă.
ART. 3
Prezenta
hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ANEXA 1
REGULAMENT
privind organizarea și desfășurarea concursului de
ocupare a posturilor vacante de grefier la instanțele judecătorești și la
parchetele de pe lângă acestea
CAP. 1
Dispoziții
generale
ART. 1
Organizarea
concursului pentru ocuparea posturilor vacante de grefier la instanțele
judecătorești și la parchetele de pe lângă acestea se aprobă de către Consiliul
Superior al Magistraturii atunci când, din cauza numărului mare de posturi
vacante, activitatea instanțelor judecătorești sau a parchetelor nu se poate
desfășura în condiții normale.
#M4
ART. 2
(1)
Concursul se desfășoară la nivelul Înaltei Curți de Casație și Justiție,
Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, Direcției Naționale
Anticorupție, curților de apel și parchetelor de pe lângă curțile de apel,
potrivit dispozițiilor prezentului regulament, în colaborare cu Școala
Națională de Grefieri și sub coordonarea Consiliului Superior al Magistraturii.
(2)
Concursul prevăzut la alin. (1) se poate desfășura doar dacă posturile vacante
de la Înalta Curte de Casație și Justiție, Parchetul de pe lângă Înalta Curte
de Casație și Justiție, Direcția Națională Anticorupție, Direcția de
Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism, curțile
de apel și parchetele de pe lângă curțile de apel, tribunale și parchetele de
pe lângă tribunale nu au fost ocupate în urma concursurilor de promovare la
instanțe sau parchete superioare.
#B
ART. 3
(1) La
concursul de ocupare a posturilor vacante de grefier la instituțiile prevăzute
la art. 2 au dreptul să participe
persoanele care îndeplinesc următoarele condiții:
a) au
cetățenie română, domiciliul în România și capacitate deplină de exercițiu;
b) nu au antecedente
penale, nu au cazier fiscal și se bucură de o bună reputație;
c) cunosc
limba română;
d) sunt apte
din punct de vedere medical pentru exercitarea funcției;
e) au studii
superioare juridice, studii medii sau studii superioare de altă specialitate;
f) posedă
cunoștințe de operare pe calculator sau de dactilografiere.
(2) Pentru
îndeplinirea condiției prevăzute la alin. (1) lit. e) în vederea numirii în
funcția de grefier statistician este necesară absolvirea de studii superioare economice,
studii superioare juridice sau studii medii economice.
(3) Pentru
îndeplinirea condiției prevăzute la alin. (1) lit. e) în vederea numirii în
funcția de grefier documentarist este necesară absolvirea de studii superioare
juridice, studii superioare de administrație publică sau filologice ori studii
medii.
ART. 4
(1)
Consiliul Superior al Magistraturii aprobă organizarea concursului în urma
examinării propunerilor motivate formulate de instanțele și parchetele
prevăzute la art. 2, după consultarea
prealabilă a Școlii Naționale de Grefieri. Instanțele și parchetele vor arăta
numărul posturilor de grefier vacante, nivelul studiilor, numărul grefierilor
în funcție, precum și volumul de activitate raportat la numărul total al
grefierilor pe instanțe și parchete.
(2) Numărul
posturilor vacante de grefier pentru care se organizează concurs se aprobă prin
hotărâre a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Înaltei Curți
de Casație și Justiție, Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și
Justiție, Direcției Naționale Anticorupție, curților de apel și parchetelor de
pe lângă curțile de apel, separat pentru posturile de grefier cu studii
superioare juridice și posturile de grefier cu studii medii sau superioare de
altă specialitate.
(3) Tematica
și bibliografia pentru concurs, precum și taxa de concurs se aprobă anual, prin
hotărâre a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea instanțelor și
parchetelor prevăzute la alin. (2), după consultarea Școlii Naționale de
Grefieri.
(4)
Cuantumul taxei de concurs se stabilește în funcție de cheltuielile privind
închirierea sălilor de concurs, plata membrilor comisiilor, precum și orice
alte cheltuieli ocazionate de activitățile de organizare a concursului.
ART. 5
(1) Numărul posturilor vacante de grefier
pentru care se va organiza concurs, data, locul de desfășurare, taxa, tematica
și bibliografia de concurs se afișează la sediul Înaltei Curți de Casație și
Justiție, Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție,
Direcției Naționale Anticorupție, la sediile curților de apel sau ale
parchetelor de pe lângă curțile de apel în raza cărora există posturile vacante
și se publică pe paginile de internet ale acestor instituții, precum și pe cea
a Școlii Naționale de Grefieri, cu cel puțin 45 de zile înainte de data
concursului.
(2) Anunțul
privind organizarea concursului se va publica și într-un cotidian central sau,
după caz, într-un cotidian local de către instituțiile prevăzute la alin. (1).
CAP. 2
Înscrierea
candidaților
ART. 6
Dosarele de
concurs se depun la comisia de organizare a concursului constituită la Înalta
Curte de Casație și Justiție, Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și
Justiție, Direcția Națională Anticorupție, curtea de apel sau parchetul de pe
lângă curtea de apel în raza cărora există posturile de grefier vacante, cu cel
puțin 20 de zile înainte de data concursului.
ART. 7
Cererile
tipizate de înscriere la concurs se elaborează de Școala Națională de Grefieri
și se înaintează instituțiilor prevăzute la art. 6,
la nivelul cărora se organizează concursul, odată cu tematica și bibliografia
pentru concurs.
ART. 8
(1) Taxa de
înscriere la concurs se plătește la casieria Înaltei Curți de Casație și
Justiție, Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție,
Direcției Naționale Anticorupție, curții de apel sau a parchetului de pe lângă
curtea de apel la care se face înscrierea.
(2) Pentru
încasarea taxei se va utiliza chitanțier separat de cel folosit pentru
activitatea curentă.
#M2
(3)
Chitanțele se întocmesc în 3 exemplare, originalul urmând să fie predat
candidatului.
#B
(4) Taxa de
înscriere la concurs se restituie candidaților care au fost respinși pentru neîndeplinirea
condițiilor de participare la concurs, precum și candidaților care se retrag
din concurs anterior afișării listelor cu rezultatele verificării îndeplinirii
condițiilor de participare la concurs. Cererea de restituire se depune la
instanța sau parchetul care organizează concursul și se soluționează în termen
de 30 de zile de la înregistrare.
ART. 9
(1) La
înscriere candidații vor primi formularul cererii tipizate, precum și tematica
și bibliografia aprobate pentru concursul la care participă.
#M1
(2) Dosarul
de concurs va cuprinde următoarele documente:
a) cerere
tipizată;
b) actul de
identitate (copie);
c) diploma
de bacalaureat sau, după caz, de studii superioare (copie);
d)
certificatul de cazier judiciar;
e)
certificatul de cazier fiscal;
f)
caracterizarea de la ultimul loc de muncă sau, după caz, caracterizarea de la
unitatea de învățământ absolvită;
g) datele
rezultate din evidența operativă a organelor judiciare;
h)
curriculum vitae;
i)
adeverință medicală din care să rezulte că este apt pentru exercitarea
funcției;
j) chitanța
de achitare a taxei de înscriere la concurs.
#B
(3)
Certificarea copiilor de pe actele prevăzute la alin. (2) lit. b) și c) se face
de către un membru al comisiei de organizare a concursului, prin aplicarea
mențiunii "Conform cu originalul."
ART. 10
(1)
Verificarea dosarelor candidaților privind îndeplinirea condițiilor prevăzute
la art. 3 se realizează de comisia de
organizare a concursului.
(2) Lista
candidaților admiși și a celor respinși se afișează și se publică cu 7 zile
înainte de data concursului, în condițiile art. 5
alin. (1).
(3)
Candidații respinși în urma verificării dosarelor pot formula contestații în
termen de 48 de ore de la afișare la instanțele sau parchetele care organizează
concursul.
(4)
Contestațiile vor fi soluționate, prin hotărâre definitivă, de comisia de
organizare a concursului, în 24 de ore de la depunere, rezultatele fiind
comunicate de îndată, în condițiile art. (5) alin. (1).
CAP. 3
Comisiile de
concurs
#M1
ART. 11
(1) Comisia
de organizare a concursului, comisia de examinare, precum și comisia de
soluționare a contestațiilor se numesc prin hotărâre a colegiului de conducere
al Înaltei Curți de Casație și Justiție, al Parchetului de pe lângă Înalta
Curte de Casație și Justiție, al Direcției Naționale Anticorupție ori al curții
de apel sau al parchetului de pe lângă curtea de apel care organizează
concursul, la propunerea compartimentului de specialitate. Desemnarea membrilor
comisiilor se face pe baza consimțământului scris, exprimat anterior.
(2) Pentru
susținerea probei practice de verificare a cunoștințelor de operare pe
calculator sau de dactilografiere, colegiile de conducere prevăzute la alin.
(1) numesc o comisie constituită din un judecător sau, după caz, un procuror,
un informatician din cadrul compartimentului pentru tehnologia informației și
comunicației și primul grefier sau grefierul-șef, după caz.
#B
(3) Nu pot
fi numite în comisii persoanele care au soțul sau soția, rude ori afini până la
gradul al patrulea inclusiv în rândul candidaților. Toți membrii comisiilor
completează declarații în acest sens. Dacă incompatibilitatea se ivește
ulterior desemnării membrilor comisiilor, persoana în cauză are obligația să se
retragă și să comunice de îndată această situație președintelui comisiei, în
vederea înlocuirii sale.
ART. 12
Comisia de
organizare a concursului se compune din președinte și cel puțin 2 membri și
exercită următoarele atribuții principale:
a) asigură
publicitatea concursului;
b)
înregistrează și verifică cererile și documentele anexate, necesare înscrierii,
și completează baza de date privind concursul;
c) verifică
respectarea condițiilor de participare la concurs, pe baza actelor din dosarele
candidaților;
d)
soluționează contestațiile formulate de candidați în urma verificării
dosarelor;
e) asigură
publicarea listei finale a candidaților admiși și a celor respinși pentru
participare la concurs;
f) asigură
tipărirea tezelor de concurs;
g)
stabilește ora de începere a concursului;
h) asigură
redactarea borderourilor, a proceselor-verbale, precum și a altor tipizate
necesare în organizarea și desfășurarea concursului;
i)
repartizează candidații în sălile de concurs;
j)
întocmește listele cuprinzând persoanele care vor asigura supravegherea
candidaților ce vor susține probele scrise;
k) verifică
identitatea candidaților la intrarea acestora în sălile de concurs;
l) numește
câte un responsabil de sală dintre persoanele cu atribuții de supraveghere.
Aceștia nu pot fi soț/soție, rude sau afini până la gradul al IV-lea inclusiv
cu candidații;
m) asigură
multiplicarea subiectelor de concurs;
n) asigură distribuirea plicurilor sigilate
cu subiecte în sălile de concurs, astfel încât la ora de începere a concursului
acestea să poată fi desfăcute în prezența candidaților;
o) verifică
exactitatea și corectitudinea transcrierii pe tablă a subiectelor, atunci când
este cazul;
p)
completează borderourile de predare-primire a lucrărilor de la candidați,
consemnând numărul de pagini pentru fiecare disciplină;
q)
completează procesul-verbal de desfășurare a probelor scrise;
r) asigură securizarea
lucrărilor scrise;
s)
numerotează lucrările de concurs pe fiecare materie și le predă pe bază de
proces-verbal președintelui comisiei de corectare;
ș)
procedează la deschiderea lucrărilor, după primirea acestora de la comisia de
corectare;
t)
întocmește și asigură publicitatea tabelului nominal cu rezultatele
concursului, în ordinea descrescătoare a mediilor;
ț) asigură
primirea contestațiilor și transmiterea lor către comisia de soluționare a
contestațiilor;
u) asigură
securizarea lucrărilor de concurs în vederea corectării contestațiilor;
v) asigură
predarea pe bază de proces-verbal a lucrărilor contestate către comisiile de
soluționare a contestațiilor, după resigilarea acestora;
w) asigură
completarea bazei de date prin introducerea notelor finale din borderouri;
y)
întocmește și asigură publicitatea tabelului final cu rezultatele concursului.
#M1
ART. 13
(1) Comisia
de examinare este compusă din președinte și câte 2 membri pentru fiecare
materie de concurs.
(2) Membrii
comisiilor de examinare nu pot face parte din comisiile de soluționare a
contestațiilor.
(3) Comisia
de examinare este formată din judecători, procurori, cadre didactice
universitare, grefieri cu studii superioare juridice sau alți specialiști. În
comisia de examinare pot fi numiți și formatori ai Școlii Naționale de
Grefieri.
(4) Comisia
de examinare exercită, în principal, următoarele atribuții:
a)
elaborează subiectele și baremele de corectare pentru fiecare probă de concurs;
b) asigură
redactarea subiectelor de concurs în concordanță cu tematica și bibliografia
aprobate, în raport cu nivelul studiilor, precum și cu durata probei scrise;
c) predă
comisiei de organizare a concursului, cu cel puțin două ore înainte de
desfășurarea probei scrise, subiectele și baremele de corectare, în plicuri
sigilate;
d)
corectează lucrările pe baza baremelor de corectare definitive;
e)
completează și semnează borderourile de notare;
f) înscrie,
sub semnătura președintelui comisiei, notele pe lucrările de concurs;
g) predă
comisiei de organizare, pe bază de proces-verbal, lucrările de concurs notate,
în vederea întocmirii tabelului nominal cu rezultatele concursului, în ordinea
descrescătoare a mediilor.
#M1
ART. 14
*** Abrogat
#B
ART. 15
(1) Comisia
de soluționare a contestațiilor este compusă din președinte și câte 2 membri
pentru fiecare materie de concurs.
#M1
(2) Comisia
de soluționare a contestațiilor este formată din judecători, procurori, cadre
didactice universitare, grefieri cu studii superioare juridice sau alți
specialiști, în raport cu nivelul studiilor pentru care se organizează concurs.
În comisia de soluționare a contestațiilor pot fi numiți și formatori ai Școlii
Naționale de Grefieri.
#B
(3) Comisia
de soluționare a contestațiilor are următoarele atribuții principale:
a) recorectează lucrările a căror notare a fost contestată, pe
baza baremelor de corectare definitive;
b)
completează și semnează borderourile de notare;
c) înscrie,
sub semnătura președintelui, notele finale pe lucrările de concurs;
d) predă pe
bază de proces-verbal lucrările de concurs, notate, comisiei de organizare, în
vederea întocmirii tabelului final cu rezultatele concursului, în ordinea descrescătoare
a mediilor;
e)
soluționează contestațiile la bareme.
CAP. 4
Organizarea
și desfășurarea concursului
ART. 16
(1)
Examinarea candidaților se face prin susținerea unei probe practice
eliminatorii de verificare a cunoștințelor de operare pe calculator sau de
dactilografiere, precum și a unei probe scrise, cu subiecte distincte, pentru
posturile vacante de grefier cu studii superioare juridice sau pentru ocuparea
posturilor vacante de grefier cu studii medii și studii superioare de altă
specialitate.
(2)
Verificarea cunoștințelor de operare pe calculator sau de dactilografiere se
face de către comisia prevăzută la art. 11
alin. (2) și se notează cu "admis" sau "respins".
Candidații declarați admiși la proba practică eliminatorie participă la
susținerea probei scrise.
(3) Pentru
concursul organizat în vederea ocupării posturilor vacante de grefier proba
scrisă se susține la următoarele discipline:
1. procedură
penală;
2. procedură
civilă;
3.
organizare judiciară.
ART. 17
Subiectele
de concurs și baremele de corectare vor fi elaborate în ziua concursului și vor
fi transmise președintelui comisiei de organizare.
Subiectele
de concurs vor fi multiplicate, puse în plicuri separate și sigilate.
ART. 18
(1) Comisia
de organizare a concursului afișează pe ușa fiecărei săli de concurs tabele
nominale cu candidații repartizați în sală.
(2)
Candidații trebuie să fie prezenți în sala de concurs cu cel puțin o jumătate
de oră înainte de începerea probei scrise, accesul acestora având loc pe baza
actului de identitate, potrivit listelor întocmite pentru fiecare sală, în care
se va menționa prezența sau absența candidaților. După verificarea identității,
fiecare candidat va păstra la vedere actul de identitate până la predarea
lucrării scrise.
(3)
Candidații care nu se vor afla în sală la momentul deschiderii plicului cu
subiecte pierd dreptul de a mai susține proba respectivă.
(4) Înainte
de comunicarea subiectelor candidații își înscriu numele și prenumele pe colțul
foii care urmează să fie lipit la predarea lucrării, după care se aplică
ștampila instanței sau parchetului care organizează concursul.
(5) Ora
stabilită de comisia de organizare pentru începerea probei scrise va fi aceeași
pentru toate sălile în care se desfășoară concursul. Plicurile cu subiectele de
concurs vor fi înmânate de președintele comisiei de organizare fiecărui
responsabil de sală, în prezența câte unui candidat din fiecare sală, cu un
sfert de oră înaintea începerii probelor scrise.
(6) Pe toată
durata desfășurării probelor scrise, în sălile de concurs au acces persoanele
care supraveghează desfășurarea probelor, membrii comisiei de organizare și
persoanele desemnate cu aplicarea ștampilei pe colțul îndoit al colilor,
destinate probei scrise. Accesul altor persoane este interzis cu desăvârșire.
(7) În
vederea elaborării lucrării scrise, candidații vor primi coli de hârtie având
ștampila instanțelor sau parchetelor care organizează concursul. Se va putea
folosi numai cerneală de culoare albastră sau pastă de culoare albastră.
(8) În sala
de concurs, candidații nu pot avea asupra lor mijloace de comunicare la
distanță și niciun fel de aparate electronice. Încălcarea acestei dispoziții
atrage eliminarea din concurs.
(9) Timpul
maxim destinat pentru elaborarea lucrărilor scrise este de 3 ore, calculat de
la comunicarea subiectelor. După redactarea lucrărilor, candidații le predau
responsabililor de sală și semnează în borderoul de predare a lucrărilor, după
menționarea numărului de pagini.
(10) Dacă
examinarea se face în mai multe săli, se va întocmi câte un borderou pentru
fiecare sală. Responsabilii de sală predau lucrările comisiei de organizare a
concursului, care le înscrie în borderoul centralizator, pe baza unui
proces-verbal.
(11) Pe
toată durata desfășurării probei scrise este interzisă părăsirea sălii de
concurs de către candidați. În cazuri excepționale, părăsirea temporară a sălii
de concurs se va putea face numai cu însoțitor.
(12) Orice fraudă
dovedită se sancționează cu eliminarea din concurs. În aceste cazuri,
responsabilii de sală întocmesc un proces-verbal în care consemnează
constatările făcute și măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu mențiunea
"fraudă". Procesul-verbal se comunică președintelui comisiei de
organizare a concursului.
#M1
ART. 19
Președintele
comisiei de organizare a concursului va preda lucrările pe bază de
proces-verbal președintelui comisiei de examinare.
#B
ART. 20
(1)
Corectarea lucrărilor se face pe baza baremelor definitive. Baremele de
corectare se afișează la centrele de concurs cu 15 minute înainte de încheierea
probei scrise. În termen de 24 de ore de la afișare candidații pot face
contestații la bareme, care se depun la comisia de organizare a concursului și
se soluționează în 24 de ore de către comisia de soluționare a contestațiilor.
Baremele definitive stabilite în urma soluționării contestațiilor se afișează
de îndată la sediile instituțiilor care organizează concursul și se publică pe
paginile de internet ale acestora.
#M1
(2) Fiecare
lucrare scrisă se verifică independent de 2 membri ai comisiei de examinare și
se notează separat cu note de la 1 la 10, conform baremului de corectare. Nota
1 se acordă în situația în care punctajul obținut este mai mic sau egal cu
această notă. La notarea lucrărilor se apreciază atât conținutul acestora, cât
și respectarea regulilor gramaticale și modul de exprimare al candidaților.
#B
(3) După
terminarea verificării lucrării, fiecare corector trece, sub semnătură, nota în
borderoul de notare. La corectare nu se fac însemnări pe lucrare. Un corector
nu are acces la borderoul celuilalt.
#M1
(4)
Președintele comisiei de examinare verifică borderourile și semnalează diferențele
mai mari de un punct dintre notele acordate de cei 2 corectori. În acest caz
solicită recorectarea lucrării.
#B
(5) După
verificarea menționată la alin. (4) cei 2 corectori calculează nota finală,
care reprezintă media aritmetică a notelor obținute, cu două zecimale, pe care
o înscriu, sub semnătură, în borderoul de notare.
#M1
(6) Pe
timpul verificării, lucrările nu vor fi dezlipite, păstrându-se secret numele
candidatului. În prezența tuturor membrilor comisiei de examinare se înscrie pe
fiecare lucrare nota finală, trecută în borderou de către președintele comisiei
de examinare, sub semnătura acestuia.
#B
(7) Membrii
comisiei de organizare a concursului vor completa baza de date prin
introducerea notelor finale din borderouri, după care se procedează la
deschiderea lucrărilor.
(8) După
deschiderea lucrărilor, comisia de organizare a concursului procedează la
corelarea numerelor lucrărilor cu numele candidaților și la centralizarea
notelor obținute la cele trei materii de concurs și calculează media generală.
(9) Pe baza
mediei generale obținute, comisia de organizare a concursului întocmește
tabelul de clasificare a candidaților și ia măsuri pentru afișarea acestuia la
sediul instituției organizatoare a concursului, precum și pentru publicarea pe
pagina de internet a acesteia.
ART. 21
(1)
Candidații nemulțumiți de notele acordate la concurs pot face contestații, care
se depun la instanțele și parchetele care au organizat concursul, în termen de
48 de ore la data afișării rezultatelor.
(2) După
centralizarea contestațiilor, comisia de organizare a concursului resigilează
și renumerotează lucrările a căror notare a fost contestată. Lucrările astfel
securizate se predau de președintele comisiei de organizare a concursului, pe
bază de proces-verbal, președintelui comisiei de soluționare a contestațiilor.
(3) Comisia
de soluționare a contestațiilor recorectează
lucrările a căror notare a fost contestată, pe baza baremelor definitive, în
termen de cel mult 5 zile.
(4) Fiecare
lucrare contestată se verifică independent de 2 membri ai comisiei de
soluționare a contestațiilor și se notează separat cu note de la 1 la 10,
conform baremului de corectare. Nota 1 se acordă în situația în care punctajul
obținut este mai mic sau egal cu această notă.
(5) După
terminarea verificării lucrării, fiecare corector trece, sub semnătură, nota în
borderoul de notare a lucrărilor contestate. Nu se fac însemnări pe lucrare. Un
corector nu are acces la borderoul celuilalt.
(6) Președintele
comisiei de soluționare a contestațiilor verifică borderourile și semnalează
diferențele mai mari de un punct dintre notele acordate de cei 2 corectori. În
acest caz solicită recorectarea lucrării, în condițiile prevăzute la alin. (3)
- (5).
(7) După
verificarea menționată la alin. (6) cei 2 corectori calculează nota finală,
care reprezintă media aritmetică a notelor obținute, cu două zecimale, pe care
o înscriu, sub semnătură, în borderoul de notare a lucrărilor contestate. Nota
finală nu poate fi mai mică decât nota contestată.
(8) Pe
timpul verificării, lucrările nu vor fi dezlipite, păstrându-se secrete numele
candidatului, numărul lucrării, precum și nota acordată de către comisia de
corectare. În prezența tuturor membrilor comisiei de soluționare a
contestațiilor se înscrie pe fiecare lucrare nota finală trecută în borderou de
către președintele comisiei de soluționare a contestațiilor, sub semnătura
acestuia.
(9) Membrii
comisiei de organizare a concursului vor completa baza de date prin
introducerea notelor finale din borderouri, după care se procedează la
deschiderea lucrărilor.
(10) După
deschiderea lucrărilor, comisia de organizare a concursului procedează la
corelarea numerelor lucrărilor cu numele candidaților și la centralizarea
notelor obținute la cele trei materii de concurs și calculează media generală.
(11) Pe baza
mediei generale obținute, comisia de organizare întocmește tabelul de
clasificare a candidaților, pe care îl afișează la sediul instituției care
organizează concursul și îl transmite spre publicare pe pagina de internet a
acesteia.
ART. 22
(1) Pentru a
fi declarat admis la concursul pentru ocuparea posturilor vacante de grefier cu
studii superioare juridice sau de grefier cu studii medii ori cu studii
superioare de altă specialitate, candidatul trebuie să obțină cel puțin nota
5,00 (cinci) la fiecare materie de concurs și cel puțin media 6,00 (șase), să
îndeplinească condițiile privind buna reputație și să fie apt din punct de
vedere medical.
#M1
(2) Verificarea bunei reputații se realizează
de către persoanele desemnate de președintele instanței sau de conducătorul
parchetului care a organizat concursul, avându-se în vedere curriculum vitae,
caracterizarea de la ultimul loc de muncă sau, după caz, caracterizarea de la
unitatea de învățământ absolvită, datele rezultate din evidența operativă a
organelor judiciare, cazierul fiscal, precum și orice alte documente, dacă
necesitatea depunerii acestora rezultă din documentele existente la dosar.
#B
(3) Sunt
declarați admiși candidații care îndeplinesc condițiile prevăzute la alineatele
precedente, în ordinea descrescătoare a mediilor, în limita locurilor scoase la
concurs la nivelul Înaltei Curți de Casație și Justiție, al Parchetului de pe
lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, al Direcției Naționale Anticorupție,
curților de apel sau parchetelor de pe lângă acestea.
(4) La medii
egale au prioritate candidații care au obținut nota cea mai mare, în următoarea
ordine: procedură penală, procedură civilă, organizare judiciară.
(5) Pe baza
mediei finale obținute, comisiile de organizare întocmesc tabelele finale cu
candidații declarați admiși pentru fiecare instanță și parchet care a organizat
concursul și iau măsuri pentru afișarea tabelelor la sediile instituțiilor
menționate și publicarea lor pe paginile de internet ale acestora.
CAP. 5
Dispoziții
finale
ART. 23
Candidații
declarați admiși potrivit art. 22 alin.
(3) sunt numiți, în condițiile legii, în posturile vacante de grefieri pentru
care s-a organizat concursul, prin decizie, de către președintele Înaltei Curți
de Casație și Justiție, procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta
Curte de Casație și Justiție, procurorul șef al Direcției Naționale Anticorupție
ori de președintele curții de apel sau, după caz, de procurorul general al
parchetului de pe lângă curtea de apel, în a căror circumscripție urmează să
își desfășoare activitatea.
#M4
ART. 24
(1)
Dispozițiile prezentului regulament, cu excepția celor cuprinse în art. 2 alin. (2) și art.
4 alin. (1) și (2), se aplică și pentru ocuparea posturilor de
grefier vacante temporar.
#M1
(2)
Rezultatele concursului organizat în condițiile prezentului regulament pot fi
valorificate pentru ocuparea posturilor ce se vacantează
în termen de un an de la data afișării și publicării acestora, potrivit art. 22 alin. (5).
#M5
(3) Pentru
ocuparea posturilor vacante de tehnician criminalist, dispozițiile prezentului
regulament se aplică în mod corespunzător. În cadrul probei practice se va
include verificarea următoarelor cunoștințe și abilități:
- realizarea
fotografiilor și video-filmărilor judiciare;
- realizarea
schițelor/desenelor la scară;
- fixarea
fotografică și video și/sau a mijloacelor materiale de probă;
- stabilirea
poziției obiectelor prin relaționare cu repere;
- descrierea
obiectelor în detaliu (natură, culoare, formă, dimensiuni, stare de agregare);
- marcarea
pe schiță sau pe desene prin simboluri sau scriptic;
- efectuarea
înregistrărilor audio/video în ambiental și a declarațiilor persoanelor,
conform dispozițiilor Codului de procedură penală;
- efectuarea
de copii ale suporților ce conțin informații în format digital (CD/DVD);
- transferul
de informații de la un mediu de stocare la altul.
#B
ART. 25
Tematica și
bibliografia pentru primele concursuri ce urmează a se organiza în temeiul
prezentului regulament se aprobă de Plenul Consiliului Superior al
Magistraturii, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a regulamentului.
ART. 26
(1) Dosarele
de înscriere la concurs, precum și lucrările candidaților declarați admiși vor
fi predate în termen de 15 zile de la afișarea rezultatelor finale, pe bază de
proces-verbal, conducătorului compartimentului de resort al Înaltei Curți de
Casație și Justiție, Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și
Justiție, Direcției Naționale Anticorupție, curții de apel sau parchetului de
pe lângă curtea de apel, pentru care s-a organizat concursul, pentru a fi
depuse la dosarele profesionale ale acestora.
(2)
Borderourile de corectare, procesele-verbale și celelalte documente ale
concursului vor fi păstrate în arhiva instanțelor sau parchetelor care au
organizat concursul.
#M3
ART. 27
Ștergerea de
pe pagina de internet a instanțelor și parchetelor care au organizat
concursurile a informațiilor ce conțin date cu caracter personal referitoare la
candidații la concursurile/examenele prevăzute de prezentul regulament se
realizează din dispoziția conducătorului instanței sau parchetului, după
împlinirea termenului de un an de la data publicării tabelelor finale prevăzute
la art. 22 alin. (5).
#B
---------------